Original title:
Implementace společenské odpovědnosti ve firmách - empirické šetření.
Translated title:
Corporate Social Responsibility Implementation - an Empirical Study
Authors:
Vlčková, Eva ; Šancová, Veronika (advisor) ; Deverová, Lenka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá implementací společenské odpovědnosti (CSR) ve firmách. Práce je uvedena teoretickým přehledem otevírajícím problematiku CSR a také podpory neziskových organizací jako jedné ze součástí CSR. Následuje empirická část obsahující vyhodnocení dotazníkového šetření. Implementace CSR je popsána na základě odpovědí respondentů na výzkumné otázky zjišťující roli mateřské organizace v CSR svých dceřiných společností, rozložení odpovědnosti za různé fáze CSR, konkrétní kroky při zavádění a řízení CSR, faktory pro výběr projektů, provázanost s ostatními firemními politikami a strategiemi, vývoj CSR, zapojování stakeholderů, prostředky pro komunikaci společensky odpovědných aktivit, měření úspěšnosti CSR projektů a formy podpory neziskových organizací. Práce zahrnuje také doporučení jak přistupovat k firmám pro neziskové organizace, pro které je důležitá znalost vnitřních mechanismů firem při navazování partnerství s nimi.This graduation thesis is focused on corporate social responsibility (CSR) implementation. First few chapters bring some theory about CSR and about cooperation of companies and non-governmental organizations (NGO's). Another chapters contain project of research and analysis of information acquired from companies that participated in a research. Implementation of CSR in this research is described on the basis of respondent's answers concerning the role of parent firm in CSR of it's daughter companies, responsibility for various phases of CSR, a cohesion of CSR with another company strategies, development of CSR, stakeholder engagement, means of communication, measure of CSR effectiveness and means of NGOs support. The graduation thesis also contains recommendation for NGOs how to cooperate with companies in order to establish longterm partnership with them.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/30087