Original title:
Reklama v časopisech pro ženy z hlediska kritické teorie médií
Translated title:
Advertisement View of Critical Theory of Massmedia in Womans' Magazines
Authors:
Melecká, Lucie ; Brejcha, Jan (advisor) ; Svoboda, Aleš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Reklama na nás útočí ze všech stran, doslova vládne světem a my její vládě podléháme. Proč? Vždyť s námi doslova manipuluje, snaží se měnit podobu ženy v časopisech. Cílem mé diplomové práce bude zjistit, do jaké míry jde aplikovat postupy kritické teorie médií na analýzu reklamy. Názorným příkladem mi k tomu bude reklama v časopise Harper's Bazaar, která se v jiných lifestylových časopisech liší jen pramálo. Úkolem reklamy není pouhé předání informace, ale především změna motivace recipienta. Cílem je vyvolat určitý typ jednání, totiž - zjednodušeně - zakoupení výrobku. Jakým způsobem tak reklama činí, jakých nástrojů k tomu používá a jak ty samy se vyvíjejí, budu zkoumat za pomocí filosofů postmoderní éry Flussera, Baudrillada, McQuila či McLuhana. Z hlediska metodiky je práce rozdělena do dvou základních celků: Teoretickou část, která je zaměřena na filosofickou analýzu problematiky postmoderní doby a médiích v ní operujících a vliv reklamy na přeměnu podoby jedince, především ženy, který jak bude patrné, je velmi markantní. V praktické části se budu snažit podrobněji analyzovat reklamy v časopise Harper's Bazaar a jejich porovnání na základě konzultací s pracovníky a tvůrci reklam, ale také z osobní zkušenosti.In these days we can see an advertisement everywhere we look around. We can easily say that it plays a very strong rule in this world, sometimes is stronger then human being. Why? Advertisement is just manipulate with us, its trying to change a typoval image of woman in lifestyle magazines for women. Effect to my graduation theses will be discover how much we can apply a critical theory of massmedia to analysys of advertisement. I will show that in magazine Harper's Bazaar, which is a women's monthly magazine and advertisements there are very similar to any other womens lifestyle magazines. The main advertisement function is not only to give an information but change the object motivation. There is only one main aim - buy the product, nothing else. How is the process happening? I will try to show that on some philosophers ideas like Flusser, Baudrillad, McQuil or McLuhan. My graduation theses has got two basic parts. Philosophy part, which contains philosophy analysis in media and advertisement effect, specially on women, which is very strong. In my practikal part I will try to analyse some of the advertisements in magazine Harper's Bazaar.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/30021