Název:
Produktová sémantika a interakční vzorce v designu web stránek
Překlad názvu:
Product semantics and interaction patterns in web pages design
Autoři:
Sklenářová, Zuzana ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná diplomová práce vychází z oboru sémiotika. Klasické sémiotice se však věnuje jen okrajově. Spíše se zaměřuje na její specifickou část, a tím je produktová sémantika. To je taková disciplína sémiotiky, která se zabývá významem produktů. Nejprve je tedy nutné podat přehled o tom, co všechno produktová sémantika zahrnuje, v jakém je vztahu k designu a ke grafice. Tomu se věnuje teoretická část, ve které je většinou čerpáno z anglických textů, protože je mnou zvolené téma v českém prostředí nové. V případě této práce jsou zmíněnými produkty webové stránky. Jde tedy o analýzu webových stránek z hlediska sémiotiky. Za tím účelem jsem si zvolila troje webové stránky, které v práci podrobuji zkoumání, a to na základě poznatků získaných v teoretické části. Ukazuji, jak je možné na webové stránky nahlížet, a to z hlediska klasické sémiotiky, z hlediska sémiotiky webu, z hlediska použitelnosti a z hlediska konzistentnosti. Na základě toho pak odpovídám na otázky položené v textu a ukazuji na chyby, kterých se webové stránky dopouští. Nakonec na základě posouzení konzistentnosti odpovídám na to, jestli je hypotéza této práce pravdivá či nikoli.The following diploma work come from the discipline of semiotics. Classic semiotics is depicted here only marginally. It concentrates more on its specific sphere, which is named product semantics. This is such a field of semiotics, which deals with the meaning of products. At first, we must provide an overview about everything that product semantics includes and in which relation it is to design and graphics. This is described in theoretical part, in which it is mostly extracted from texts in English, because my topic is in Czech language sphere new. In the case of this work web pages are comprehended as products. We deal here thus with an analysis of web pages from the product semantics perspectives. For this purpose I have chosen three web pages, which I have studied from the perspective of classic semiotics, from the perspective of web semiotics, from the perspective of usability and from the perspective of consistence. After this I answer the questions given in the text and I show the mistakes web pages do. At the end I answer on the basis of evaluation of consistence whether the hypothesis of this work is truthful or mistaken.