Original title:
Postoj budoucích rodičů a porodních asistentek k psychoprofylaktické přípravě
Translated title:
The Attitude of Parents-to-Be and Midwives to Psycho-Prophylactic Preparation
Authors:
Šuleková, Marcela ; Nováková, Lenka (advisor) ; Jurásková, Dana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá psychoprofylaktickou přípravou těhotných žen. Hovoří o důležitosti této přípravy pro budoucí rodiče, o možnostech lepší a snadnější cesty porodu. Práce je koncipována do dvou velkých částí, teoretické a empirické. Teoretická část mapuje poznání v dané oblasti. Nejprve definuje a charakterizuje prenatální kurzy, hovoří o jejich pozitivním a negativním významu. Zmiňuje se o struktuře psychoprofylaktické přípravy těhotných žen, o průběhu, zaměření a obsahu prenatálních kurzů. Dále je v teoretické části popsána přítomnost partnera u porodu či jiné blízké osoby, ale také využití alternativních metod porodu. V empirické části diplomové práce jsem si postupně stanovila celkem 12 hypotéz týkajících se psychoprofylaktické přípravy těhotných žen. Tyto hypotézy jsem stanovila, jak z dotazníku určenému pro 120 žen po porodu, které absolvovaly předporodní přípravu, tak pro 60 porodních asistentek pracujících na vybraných gynekologicko-porodnických pracovištích. Pro jejich ověření jsem provedla rozsáhlý výzkum mezi ženami po porodu a porodními asistentkami. Metodou pro zpracování empirické části diplomové práce byly dva různé nestandardizované dotazníky. Smyslem této diplomové práce je potrhnout důležitost psychoprofylaktické přípravy budoucích rodičů a pomoci odstranit překážky na cestě za...The diploma thesis concentrates at the psycho-prophylactic preparation of pregnant women. It stresses the importance of such preparation for the parents-to-be, and mentions ways to achieve a better and easier childbirth. The thesis consists of two major parts; the theoretical and the empirical. The theoretical part maps the knowledge in the given field. Firstly, it defines and characterizes antenatal courses and explains their positive and negative impact. Secondly, it mentions the structure of the psycho-prophylactic preparation of pregnant women, and speaks about the progress, goals and contents of the antenatal courses. Thirdly, the theoretical part deals with the partner's (or another close person's) presence at birth; it also lists different alternative methods which can be applied at childbirth. The aim of this thesis is to stress the inportance of the psycho-prophylactic preparation of parents-to-be and help eliminate the obstacles on the way to a better and easier childbirth.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/11049