Original title:
Komunikace školy s využitím ICT Školní informační kanál
Translated title:
Communication of school with the use of ICT School Information Chanel
Authors:
Ratkoš, Martin ; Hovančíková, Vladimíra (referee) ; Svoboda, Jiří (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Závěrečná bakalářská práce se zabývá využitím informačně-komunikačních technologií v běžném životě školy, konkrétně se zaměřuje na nový způsob komunikace především s mladou generací prostřednictvím videospotů prezentovaných na velkoplošných obrazovkách umístěných ve školách v rámci projektu Školní informační kanál (ŠIK) a využití tohoto projektu k vnější i vnitřní komunikaci školy. Současné využití projektu ŠIK na školách se omezuje na pasivní promítání spotů prevence sociálně patologických jevů. Bude-li management škol projevovat dostatečný zájem o volný vysílací čas na svých školách, mohou být velkoplošné obrazovky projektu ŠIK využity k obohacení stávajících informačních toků ve vnitřní i vnější komunikaci školy.This final bachelor thesis deals with the use of information - communication technologies in a daily school life, it focuses on a new way of communication particularly with a young generation via the video clips which are presented on largescreen displays placed at schools in terms of the project School Information Channel (SIK) and the application of this project to external and internal school's communication. The current application of the project School Information Channel (SIK) is limited to a passive presentation of the video clips consisting of social pathological phenomenons' prevention. If the school management shows sufficient interest in free broadcasting time at its schools the large-screen displays of the School Information Channel project (SIK) can be used to enrich the existing informational channels in the internal and external school's communication.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/28290