Original title:
Diagnostika slovní zásoby u dětí předškolního věku
Translated title:
Word-stock diagnostics by preschool children
Authors:
Matušková, Klaudia ; Strnadová, Iva (referee) ; Housarová, Blanka (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na diagnostiku slovní zásoby u dětí předškolního věku. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jedná se o část teoretickou, která shrnuje poznatky o diagnostice nejen speciálně pedagogické, ale i logopedické, slovní zásobě a jejím osvojování v předškolním věku. Dále je nastíněna problematika testování a testů. Praktická část představuje 24 vybraných zahraničních testů diagnostikujících slovní zásobu. Stěžejním testem je test - Comprehensive Receptive and Expressive Vocabulary Test. Cílem práce je deskripce parametrů testu na slovní zásobu pro podmínky české populace. KLÍČOVÁ SLOVA: Diagnostika, speciálně pedagogická diagnostika, logopedická diagnostika, slovní zásoba, vývoj řeči, testové materiály.Bachelors work is intented on the word-stock diagnostics by preschool children. The work makes two fundamental domains. A theory part sum up knowledge about diagnostics not only special diagnostics, but also speech, the word-stock and her acquire in preschool age. In the next part is outlined problems testing and tests. A practical part represent 24 choice foreign tests diagnostic the word-stock. The fundamental test is test - Comprehensive Receptive and Expressive Vocabulary Test. Aim of work is descript parameters test of word-stock for conditions of Czech population. KEYWORDS: Diagnostics, special pedagogical diagnostics, speech diagnostics, the word-stock, speech development, tests materials.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/28219