Název:
Marketing kojenecké výživy - doporučení a realita
Překlad názvu:
Marketing of Breast milk Substitutes Recommendation and Practices
Autoři:
Dočkalová, Jitka ; Schneidrová, Dagmar (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Téma své diplomové práce Marketing kojenecké výživy - doporučení a realita jsem si vybrala na základě své vlastní zkušenosti s mateřstvím, kojením a marketingem kojenecké výživy. Osobně musím říci, že i přes veškeré lékařské vzdělání, jsem měla zpočátku velký problém s kojením. Nikdy jsem si nemyslela, jak velkou trpělivost a snahu budu muset vynaložit v situaci, která je tak přirozená a zdánlivě jednoduchá. Nemám ani nejmenší pochybnost o tom, že ženy, které jsou méně vzdělané a méně motivované, jsou snadným terčem marketingu kojenecké výživy. Již v porodnici není výjimkou, že se novorozenci dokrmují již v prvních dnech života a ne v lékařsky indikovaných situacích. V poradnách pediatrů a v lékárnách jsou volně k dispozici reklamní letáky, které propagují náhrady mateřského mléka. Pro ženy to může znamená, že náhrada mateřského mléka je něco normálního a pro dítě stejně hodnotného jako kojení. Při pochybnostech, zda mateřské mléko kojenci stačí, je velice důležitá podpora zdravotníků a ostatních zainteresovaných. Pokud tato podpora chybí nebo dokonce lékaři nabídnou matkám vzorky náhrad mateřského mléka, je už jen malý krok k tomu, že se matka rozhodne nekojit. Touto prací bych chtěla poukázat na fakt, že kojení je v naší společnosti stále nahrazováno krmením náhradami mateřského mléka i v případech, kde...The topic of my thesis Marketing infant formula - recommendations reality I chose based on their own experience with motherhood, breastfeeding and marketing of infant formula. Personally, I must say that despite all the medical education, I initially had a problem with breastfeeding. I never thought, how much patience and effort will have to make in a situation that is so natural and seemingly simple. I have not the slightest doubt that women who are less educated and less motivated, are an easy target marketing infant nutrition. In the hospital is no exception that newborns have dokrmují in the first days of life and not medically indicated situations. In counseling pediatricians and pharmacies are freely available leaflets that promote substitute for breast milk. For women, this can mean that substitute for breast Milk is something normal for a child just as valuable as breastfeeding. at doubt whether infants breast milk enough, it is very important to support health professionals and other stakeholders. If this support is missing or even doctors offer mothers samples of breast milk substitutes is only a small Step to the mother chooses not to breastfeed. In this work I would like to point out the fact that breastfeeding in our society is increasingly replaced by substitutes feeding breast milk, even in...