Název:
Spotřebitelské smlouvy. Přímý prodej v ČR, EU, USA
Překlad názvu:
Consumer contracts. Direct sale in the Czech Republic, the EU and the USA.
Autoři:
Strnadel, Dalibor ; Dvořák, Jan (oponent) ; Salač, Josef (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Záv r - 123 - Záv r V úvodu této práce vymezil autor její cíl. Tím je snaha o poskytnutí základní charakteristiky p ímého prodeje v kontextu soukromoprávní ochrany spot ebitele. Snaha upozornit na n které výkladové problémy nebo nedokonalosti patrné v sou asném komunitárním a eském právu byla dalším pilí em zkoumané problematiky. Konkrétní aspekty p ímého prodeje byly pr b žn hodnoceny. Na tomto míst m žeme dosažené záv ry shrnout, p ípadn zopakovat znovu ty z nich, které lze z hlediska zkoumané formy prodeje zboží a služeb považovat za nejvýznamn jší. Sm rnice 85/577/EHS je jednou z nejstarších spot ebitelských sm rnic. Její jednotlivá ustanovení vykládal autor paraleln s p íslušnými ustanoveními ob anského zákoníku, kterým byla sm rnice implementována do eského práva. Pojednání bylo také dopln no o stav implementace v právních ádech jiných lenských stát . Výklad byl proveden také v kontextu rozhodovací praxe ESD. Z výkladu vyplynulo, že sm rnice používá n kterých pojm , které nelze jednozna n interpretovat. Pojmy jsou r zn chápány a vykládány nejen v jednotlivých lenských státech, ale také v judikatu e ESD. Problematickou v tomto ohledu se stala zejména otázka osobní p sobnosti, respektive vymezení spot ebitele a dodavatele. Sm rnice v oblasti ochrany spot ebitele upravují shodné právní instituty, v...- 142 - Abstract The purpose of my thesis is to analyse the regulation of consumer contracts negotiated away from permanent retail locations and to outline the industry of direct selling in the Czech Republic, the European Union and the United States. The thesis is subdivided into six independent chapters. Chapter One is introductory and defines basic terminology used in the thesis. This chapter is divided into three parts. Part One defines direct selling as a channel of distribution for the marketing of products and services directly to consumers. Part Two presents different kinds of direct selling, i.e. door-to-door selling, person-to-person selling, home parties and group selling. Finally Part Three compares direct selling with distance selling. Chapter Two provides an outline of the relevant legal regulation of direct selling. The current legislation in the European level is composed of Directive 85/577/EEC which relates to protection of the consumers in respect of contracts negotiated away from business premises. The Directive has been implemented into Czech legal system on the basis of the Czech Republic's membership in the European Union. The Directive is provided in Section 57 of Czech Civil Code 40/1964 Coll. This Part also looks at the process of the review of the consumer acquis. Chapter...