Original title:
Výchova bez nátlaku v příbězích Daisy Mrázkové
Translated title:
Education without coercion in the narrative of Daisy Mrazkova
Authors:
Šafářová, Světlana Lucie ; Med, Jaroslav (advisor) ; Eliáš, Vojtěch (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] RESUMÉ V diplomové práci VÝCHOVA BEZ NÁTLAKU V PŘÍBĚZÍCH DAISY MRÁZKOVÉ jde o hledání nových podnětů k výchově a evangelizaci dětí prostřednictvím slovesného umění. Práce se zastavuje u uměleckého díla Daisy Mrázkové a odhaluje v něm skryté hodnoty, kterými jsou: lidský život a jeho naplnění i smysl, mezilidské vztahy, dobro ukryté v člověku, příroda a domov. Využívá k tomu didaktické interpretace literárního díla ve všech dvanácti příbězích napsaných D. Mrázkovou pro děti. Dospívá k návrhu konkrétních kroků pro spontánní a tvořivou práci s dětmi v hodinách nejen literární, ale i náboženské výchovy. Na základě poznatků z dětské psychologie ukazuje, jak lze dítě díky příběhům D. Mrázkové provázet k uspořádání jeho vnitřního i okolního světa na cestě ke zralosti. Tato práce obsahuje 152 827 znaků bez mezer a 180 450 znaků včetně mezer.This thesis EDUCATION WITHOUT COERCION IN THE NARRATIVES OF DAISY MRAZKOVA focuses on the search for new impulses for education and evangelization of children through literary works. The autor stops particularly at the work of Daisy Mrazkova and reveals the values hidden in it: the value of human life and its sense and fulfilment, the value of human relations, value of the goodness in man, nature and home. Last but not least the autor shows the value of written words as a place of inner adventure, reflection and joy of many moments, which provide a new direction and fresh strength to our life. Keywords: children, education, evangelization, art, life values.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/21903