Original title:
Výukové a diagnostické možnosti prostředí Sčítací trojúhelníky u žáků na 1. stupni
Translated title:
Teaching and diagnostic possibilities of areas Adding triangles used with pupils on the basic school level
Authors:
Žáková, Klára ; Hejný, Milan (advisor) ; Jirotková, Darina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Kvalitativní výzkum prostředí součtových trojúhelníků založený na experimentu. Zadání parametrů náročnosti úlohy, popis a analýza řešitelských strategií, charakteristika a analýza chyb, reedukační postupy. Zpracování tématu z pohledu výukových a diagnostických možností. Cílem práce je kvalitativně navýšit význam prostředí součtových trojúhelníků při vyučování aritmetiky na 1. stupni ZŠ.Qualitative research of the environment of Summing triangles based on an experiment. Exercise's level parameters determination, description and analysis of solving strategies, characteristics and analysis of mistakes, re-education process. The theme treated from the aspect of didactic and diagnostic potentials. The purpose of this work is to enhance qualitatively the importance of the environment of Summing triangles in arithmetics for primary schools.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/21069