Original title:
Možnosti zefektivnění výuky čtení a psaní v 1.třídě
Translated title:
Suggestinons effectively teaching reading and writing in the first grade of basic school
Authors:
Fausová, Lucie ; Křivánek, Zdeněk (referee) ; Wildová, Radka (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá možnostmi zefektivnění výuky čtení a psaní v1. ročníku základní školy. Nabízí pohled na výučování čtení a psaní v minulosti a na současné pojetí výuky počátečního čtení a psaní. Zaměřuje se na elementy, které se podílejí na efektivní výuce. Uvádí i informace různým druhům didaktických pomůcek a her, které učitelé nejčastěji v hodinách čtení a psaní používají. Nedílnou součástí diplomové práce je i praktická část, která je zaměřena na tvorbu didaktických pomůcek pro výuku čtení a psaní, na sepsání didaktických návodů použití a následné ověření pomůcek ve školní praxi.The thesis deals with suggestions how to teach reading and writing more effectively in the first grade of a basic school. The thesis offers a point of view regarding teaching methods of reading and writing both historically and in the present. It focuses on elements that facilitate effective schooling. It gives information about a variety of didactic tools and games which are most often used by teachers during reading and writing lessons. An inseparable is it practical application which focuses on the implementation of tools to aid teaching reading and writing as well as writing down didactic instruction and following up the effectivenes of these methods.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/21028