Original title:
Diagramy ve středoškolské matematice
Translated title:
Diagrams in the high school mathematics
Authors:
Vernerová, Ivana ; Voráčková, Petra (referee) ; Odvárko, Oldřich (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce pojednává o výskytu diagramů ve středoškolské matematice a jejich využití pro řešení různých problémů. Uvádí několik druhů diagramů, jejich odlišnosti a způsob využití. Zmiňuje také, jak spolu souvisí logika a teorie množin. Práce může sloužit jako podklad učitelům matematiky na středních školách ve výuce semináře z matematiky nebo v zájmovém kroužku zabývajícím se matematikou. Přiloženo je také CD, které obsahuje elektronickou podobu práce.This dissertation handles about an appearance of diagrams in high school mathematics and their use for solving of different problems. It features several kinds of diagrams, their dissimilarities and their ways of use. It also shows how together cohere logic and set theory. The work can help like a basis for mathematics teachers in high schools, in mathematics seminars or in hobby groups for mathematics. Enclosed is also a CD which includes an electronic form of this work.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/20801