Original title:
Projekty ve vyučování matematice na střední odborné škole
Translated title:
Projects in mathematics education in secondary vocational schools
Authors:
Holemářová, Milada ; Vondrová, Naďa (advisor) ; Novotná, Jarmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je rozdělena do tří částí. V první části je popsán původ a vývoj projektové metody a její základní znaky. Dále je zde uveden obsah Rámcového vzdělávacího programu pro střední odborné vzdělávání se zaměřením na netechnické obory cestovní ruch a ekonomika. Hlavní část práce obsahuje návrh, popis průběhu a hodnocení výsledků matematického projektu pro střední odbornou školu. Navržený projekt je krátkodobý a týká se tématu nerovnice. Na základě výsledků realizovaného projektuje v třetí části práce popsáno využití projektové výuky v matematice na daném typu středních odborných škol. V závěru uvádím návrh dvou projektů, využitelných při výuce matematiky na těchto školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Projekt, matematika, střední odborná školaTITLE: Projects in mathematics education in secondary vocational schools ABSTRACT: The diploma work is divided into three parts. The first part describes the history and development of the project method and its characteristic features. Further, there is mentioned the content of the Framework Educational Programme for secondary vocational education with regard to tourism and economics. The main part of the work contains description of preparation, process and results of a mathematical project. This project was designed for a concrete school and class to introduce inequalities. On the basis of the results of the realized project, the third part of the work shows possible use of projects in mathematics in the particular types of secondary schools. Finally, there is a concept of two projects that could be used in mathematics lessons in these schools. KEY WORDS: Project, mathematics, secondary vocational school
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/19167