Název:
Bilingvní dítě a rozvoj jeho osobnosti v prostředí české školy (teoreticko-empirická studie)
Překlad názvu:
The bilingual child and his personal development ind the Czech school system
Autoři:
Jeřábková, Simona ; Poláčková, Věra (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2006
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bilingvní dítě a rozvoj jeho osobnosti v prostředí české školy je teoreticko-empirická studie, která se zabývá pedagogicko-psychologickými aspekty výchovy a rozvoje bilingvních dětí. V teoretické části se jsou tři nosná témata - rozvoj řeči, myšlení a identity bilingvního dítěte. Empirická část obsahuje závěry dotazníkového šetření ohledně výhod či možných rizik bilingvismu pro dítě, které navštěvuje českou základní školu.The Bilingual Child and His Personal Development in the Czech School System is an academic paper conceming the educational and psychological aspects of the bilingual children education and development. The first part looks at three main themes - the language, thinking and identity development of the bilingual child. The second part describes the results of a small research on the advantages or possible disadvantages of bilingualism for a child attending a Czech elementary school.