Original title: Umělecká výchova jako prevence - případová studie dvojvaječných dvojčat
Translated title: Art Education as Prevention - Case Study of Fraternal Twins
Authors: Tobiášová, Diana ; Jebavá, Jana (advisor) ; Hošek, Václav (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2006
Language: cze
Abstract: Název: Umělecká výchova jako prevence - Případová studie dvojvaječných dvojčat Art education as prevention - A case study offraternal twins Cíl práce: Cílem této studie je zjistit, které prostředky z oblasti umělecké výchovy ponejvíce ovlivňují zdravý vývoj dětí - sourozenců, v mém případě dvojčat chlapců, předškolního věku, jejich zralost pro mateřskou školu a následně pak jejich školní zralost. Metoda: Kvalitativní výzkum, ve kterém jsme sledovali dvojvaječná dvojčata. Pozorováním, zaznamenáváním a komparací chování, jevů a názorových posunů od narození po nástup do MŠ (3roky a 5 měsíců) jsme zjišt'ovali efektivitu působení Umělecké výchovy (Pohybová, Hudební, Výtvarná a Pracovní), posuny v motorickém vývoji, chování, projevech a posléze komunikačních dovedností. Výsledky: Z výsledků pozorování dvojčat je patrné, že prostředky umělecké výchovy kladně ovlivnili sledovaná dvojvaječná dvojčata. Znamená to, že dvojčata dohnala zpoždění senzomotorického vývoje. Prostředky umělecké výchovy tedy nebyly pouze preventivní, ale v počátku ranného věku dvojčat i terapeutické. Klíčová slova: Prenatální komunikace, rooming in, bonding, attachement, pohybová výchova, výtvarná výchova, hudební výchova, pracovní výchova, dvojčata, kreativita. 2

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/4199

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-266891


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2017-04-21, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share