Original title: Vstup dítěte do školy a příprava na čtení
Translated title: The Entrance of Children to School and their Preparation for Reading
Authors: Čekalová, Eva ; Křivánek, Zdeněk (referee) ; Wildová, Radka (advisor)
Document type: Master’s theses
Year: 2006
Language: cze
Abstract: Vstup dítěte do školy je velkým krokem nejen v životě dítěte, ale celé rodiny. Dochází ke změnám v některých návycích rodiny ( hlavně tam, kde dítě nenavštěvovalo mateřskou školu ). Rodiče se snaží dítěti vstup do školy zpříjemnit a také ulehčit, protože pro prvňáčka je to zpočátku velká změna. Významnou roli hraje také očekávání dítěte, jeho správná informovanost a motivace. Rodiče by měli velmi citlivě připravovat dítě na to, co se bude ve škole odehrávat, aby během prvních dní, kdy se dítě setká se školní realitou, nedošlo k velkému zklamání nebo dokonce ke ztrátě motivace pro další učení. Dítě, které ztratí motivaci k učení, s ním může mít problémy po celou dobu své školní docházky. Když dítě vstoupí do školy, většinou to znamená, že ho čekají i domácí povinnosti s ní spojené, tedy domácí úkoly. Aby dítě mohlo tuto práci dobře provádět, musí k tomu mít doma vhodné podmínky např. pracovní místo, klid nebo někoho, kdo mu s úkoly bude, alespoň zpočátku, pomáhat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/3978

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-266665


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2017-04-21, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share