Original title:
Specifika ocenění televizní společnosti – ukázka na FTV Prima, spol. s.r.o.
Translated title:
Specifics of valuation of television companies - demonstration on FTV Prima, spol. s.r.o.
Authors:
Korolev, Alexander ; Pláničková, Markéta (advisor) ; Plánička, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je identifikovat specifika oceňování televizních společností. Výzkum je proveden na příkladu společnosti FTV Prima, spol. s.r.o. Nejdříve je představena detailní finanční a strategická analýza s důrazem nejen na zvolený podnik, ale i na celé odvětví. Poté je zpracován balík závěrů a doporučení ohledně oceňování televizních společností. Poslední kapitolou je stručný přehled zjištěných specifik, který by měl seznámit znalce s podstatou této problematiky před zahájením oceňovacích práci. Součástí práce je i prezentace schématu práce se specifickými generátory hodnoty pro televizní společnosti.The aim of the graduate work is to identify the specifics of valuation of television companies. The research was conducted on the example of a company FTV Prima, spol. s.r.o. Firstly a detailed financial and strategic analysis has been made with an emphasis not only on the selected company, but also for the entire industry. Then was prepared a package of conclusions and recommendations regarding the valuation of television companies. The last chapter is a brief overview of the identified specifics that should introduce an evaluator to the substance of this issue, prior to the start of valuation work. The work contains a scheme of work with specific television value drivers.
Keywords:
FTV Prima; television valuation; TV market; FTV Prima; ocenění televize; televizní trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/53455