Original title:
Formáty TV reklam společnosti Vodafone a jejich vnímání českými spotřebiteli
Translated title:
TV Advertisement Formats Used by Vodafone and How Czech Consumers Perceive Them
Authors:
Šimková, Aneta ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Marek, Aleš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je vybranými marketingovými nástroji zhodnotit, jak čeští spotřebitelé vnímají jednotlivé formáty reklamní televizní tvorby používané společností Vodafone. Pro tento účel byly analyzovány TV spoty Vodafone vysílané v ČR v letech 2005 až 2016. Pozornost byla zaměřena na spoty vysílané v posledních letech. Nedílnou součást tvoří výzkumy uskutečněné metodou Focus Group a dotazníková sonda mezi českými spotřebiteli. Výsledky těchto výzkumů jsou následně porovnány s multikriteriálním výzkumem MML TGI společnosti Median i s výsledky výzkumů společnosti Nielsen.The aim of this thesis is to assess using selected marketing tools how Czech consumers perceive different formats of television advertisement used by Vodafone. To this end, Vodafone TV spots aired in the Czech Republic between 2005 and 2016 were analysed focusing mainly on TV spots aired in the past few years. An integral part of this thesis is the qualitative Focus Group research method and probe questionnaires distributed among Czech consumers. The results of this research are subsequently compared with the Multicriterial research MML TGI Median Company and also with the research results of the Nielsen Company.
Keywords:
advertising formats; animated ad; celebrity endorsement; music ad; slice of life; animovaná reklama; hudební reklama; obrázek ze života; podpora osobností; reklamní formáty
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52596