Original title:
CSR ve vybraném podniku
Translated title:
CSR of a selected enterprise
Authors:
Pancheva, Yana ; Legnerová, Kateřina (advisor) ; Koukolíček, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce má za cíl zhodnotit celkovou CSR strategii společnosti Tesco Stores ČR a.s. pomocí analýzy KORP. Zároveň pomocí mediální analýzy se také hodnotí dílčí CSR projekty, které byly uskutečněny v posledních dvou letech. Výzkum zjišťuje cílení aktivit do sociálního pilíře a environmentálního pilíře, které jsou hodnoceny nadprůměrně. Ekonomický pilíř má potenciál k vylepšení. Práce poukazuje na efektivní nastavení strategie společnosti a vyvozuje doporučení pro její zdokonalení.The Master´s thesis aims to assess the overall CSR strategy of Tesco by using KORP analysis. It also evaluates the CSR projects of the company through media analysis. Research has shown that the company is targeting its activities to social and environmental pillar. They are both ranked above average . The economic pillar has the potential to be improved, therefore there are some recommendation how to achieve it . The work points to effectively set CSR strategy of the company
Keywords:
Corporate social responsibility; CSR; KORP; media analysis; non profit organizations; CSR,; KORP; mediální analýza; neziskové organizace; Společenská odpovědnost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52556