Original title:
Briu: A Coffee Roasting Startup
Translated title:
Briú: A Coffee Roasting Startup
Authors:
Beck, Maximilian ; Jirsák, Petr (advisor) ; Nussbaumer, Rebecca (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The purpose of this study is to examine the German coffee market and its appropriateness as a new market to enter for the startup Company Briu. The company has been continuously growing since its initial start. The Chilean Coffee startup has since then looked for new markets opportunities in Europe. Their favored market is Germany. The research conducted in this paper is supposed to reveal the market its suitability for the company its expansion. The following key areas are assessed in order to decide whether or not the company should enter the market: 1. The demand for specialty quality coffee in Germany 2. The supply chain for the product 3. Governmental support of startups in Germany 4. The potential of the German Coffee Market 5. The legal and regulatory frame in Germany 6. German Customer 7. Market attractiveness 8. Ease of entry 9. Partner selection In this study, nine Coffee startups were interviewed. All the companies are located in Germany and the interviews were conducted via phone. The results suggest that the demand for specialty coffee in Germany is high enough to make the market entry of the company successful. The legal and financial landscape of the German startup industry supports the decision to enter the German specialty coffee market and an appropriate supply chain as well as suitable business partners are available.Cílem této studie je prozkoumat německý trh s kávou vzhledem k jeho vhodnosti pro vstup startupu Company Briu. Firma vykazuje neustálý růst již od jejího založení. Tento čilský sturtup zaměřený na kávu vyhledává příležitosti pro vstup na evropský trh. Firma preferuje německý trh. Proto se tato práce zaměřuje právě na německý trh a výzkum se snaží odhalit vhodnost tohoto trhu pro expanzi startupu. Následující klíčové oblasti jsou hodnoceny při rozhodování, zda má podnik vstoupit na trh nebo ne: 1. Poptávka po kvalitní kávě v Německu 2. Logistický řetězec produktu 3. Vládní podpora startupů v Německu 4. Potenciál německého trhu s kávou 5. Právní a regulační rámec v Německu 6. Německý zákazník 7. Atraktivita trhu 8. Snadnost vstupu 9. Výběr partnerů V rámci této studie bylo realizováno devět rozhovorů se startrupy zaměřující se na kávu. Všechny firmy dotazované prostřednictvím telefonu jsou z Německa. Výsledky naznačují, že v Německu je dostatečná poptávka po kvalitní kávě, aby byl vstup startupu na trh úspěšný. Legální a finanční aspekt podpory startupů v Německu podporují rozhodnutí podniku vstoupit na Německý trh.
Keywords:
Coffee Startups; coffee supply chain; German Coffee Market; Germany; Specialty Coffee; Startups; kvalitní káva; kávové startupy; logistický řetězec kávy; Německo; Německý trh s kávou; Startupy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52499