Original title:
Negativní konsekvence spotřebitelských soutěží jako nástroje podpory prodeje
Translated title:
The Negative Consequences of Consumer Contests as a Sales Promotion Tool
Authors:
Vobecký, David ; Novák, Michal (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o rizicích a negativních důsledcích spotřebitelských soutěží jakožto nástroje podpory prodeje. Je rozdělena do dvou stěžejních částí: na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část zahrnuje obecné relevantní informace související s problematikou. Praktická část na ni volně navazuje pomocí konkrétních příkladů nepovedených spotřebitelských soutěží. Zmíněné pasáže posléze napomáhají vytvořit ucelený soubor rizik, s nimiž se pořadatelé soutěží i účastníci mohou potýkat. V kontextu s vymezenými riziky a příklady jsou následně stanoveny také negativní konsekvence, tedy možné nepříznivé důsledky spotřebitelských soutěží.This bachelor's thesis deals with risks and negative consequences of consumer contests as a sales promotion tool. It is divided into two main parts: theoretical and practical part. The theoretical part consists of general relevant information associated with this issue. The practical part loosely follows with using specific examples of unsuccesful contests. The aforementioned parts help to create a coherent set of risks, which the organizator as well as the consumer may face. In context with these defined risks and specific examples the negative consequences as possible unfavorable impacts are subsequently determined.
Keywords:
communication; consumer contests; impacts; promotion; risks; sales promotion; dopady; komunikace; podpora prodeje; propagace; rizika; spotřebitelské soutěže
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52373