Název:
Mezi filmem a počítačovou hrou: odlišnosti a podobnosti způsobů vyprávění
Překlad názvu:
BETWEEN FILM AND VIDEOGAME: SIMILARITIES AND DIFFERENCES IN NARRATION
Autoři:
Moravec, Ondřej ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] S nárůstem mediální konvergence mezi videohrami a filmem vyvstává i otázka, v čem jsou si obě média podobná z hlediska vyprávěcích způsobů. Zatímco četné práce se věnují vizuálně-stylistickým podobnostem obou médií, cílem této práce je věnovat se právě čistě vyprávěcím technikám. Na základě dvou případových studií (filmů Na hraně zítřka /2014/ a Memento /2000/) poté práce zkoumá, do jaké míry lze videoherní narativní principy uplatňovat i ve filmovém vyprávění.Media convergence between films and videogames is also the matter of narration techniques. While many of the theoretical studies describe and analyze the visual-stylization of both media types, the main goal of this thesis is to aim solely on narration. This thesis analyses in two case studies (films Edge of Tomorrow /2014/ and Memento /2000/) if the narrative techniques of videogames can be applied in film as well.
Klíčová slova:
analýzy filmových děl; filmová teorie; filmové postavy; počítačové hry; scenáristika; videohry; vypravěčské techniky; vyprávění
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/9708