Original title:
Studie vlivu na mikroklima a stanovení zastínění vlečkou pro NJZ v lokalitě EDU jako podklad pro dokumentaci EIA
Translated title:
A study on the influence of Dukovany power station on microclimate for the EIA documentation
Authors:
Sokol, Zbyněk ; Řezáčová, Daniela Document type: Research reports
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Studie navazuje na předchozí zprávy, v nichž zpracovatelé z ÚFA AV ČR, v. v. i., adaptovali základní matematický model CT-PLUME na posouzení vlivu chladicích věží s přirozeným tahem, umístěných v lokalitě EDU, na zadanou modelovou oblast 60 km x 60 km. Při hodnocení byla užita meteorologická data z roku 2012 (jednoleté období) a vždy bylo provedeno srovnání vlivu stávající soustavy EDU1-4 a nové soustavy zadané objednatelem. Předkládaná studie se významně liší od obou předchozích ve dvou ohledech. Zpracovává 6leté období (roky 2010 - 2015) a analyzuje vliv 8 konfigurací CHV s přirozeným tahem uvažovaných v souvislosti s rozšířením EDU o NJZ. Zpracovatelé použili matematický model CT-PLUME, který byl přizpůsoben podmínkám konkrétního zadání a který označujeme v této studii jako CT-PLUME/EDU_3.The study stems from the previous studies. We adapted the basic mathematical model CT-PLUME to assess the impact of cooling towers with natural draft, stationed in Dukovany site, on the given model area of 60 km x 60 km. The evaluation used meteorological data from 2010-2015 and compared the effect of the current towers with the new system EDU1-4 specified by the customer. This study differs significantly from the previous works in two aspects. It uses 6-year period (years 2010-2015) of data and analyzes the impact of 8 configurations with natural draft cooling towers contemplated in connection with the expansion of the Dukovany power station. The mathematical model CT-PLUME was adapted to the conditions of a specific task and is referred to as CT-PLUME / EDU_3.
Keywords:
cooling tower; model; plume
Institution: Institute of Atmospheric Physics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0268945