Original title:
Statistická analýza cestovního ruchu na Jižní Moravě
Translated title:
Statistical analysis of tourism in South Moravia
Authors:
Pochobradská, Hana ; Grosz, Jan (advisor) ; Macháček, Otakar (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je pomocí matematicko-statistických metod analyzovat data, která se týkají návštěvníků regionu Jižní Morava. Data byla získávána formou dotazníkového šetření, kterého se mohli účastnit respondenti žijící v České republice. V teoretické části jsou prezentovány základní pojmy spojené s tématem práce, jako například cestovní ruch, návštěvník, turista, výletník a další. Dále je v práci uvedeno členění cestovního ruchu z různých hledisek, příklady organizací zabývajících se cestovním ruchem a především seznámení s konkrétními destinacemi cestovního ruchu v tomto regionu. Praktická část se skládá z analýzy dat získaných a zpracovaných autorem. Také jsou v této části prezentovány výsledky dotazníkového šetření provedeného autorem, jenž se zaměřil na návštěvnost Jižní Moravy, atraktivnost regionu, nejnavštěvovanější lokality a finanční možnosti návštěvníků regionu.The aim of this thesis is to use mathematical and statistical methods to analyze data relating to visitors of the South Moravia region. Data was collected via survey, which could participate respondents living in the Czech Republic. The theoretical part presents the basic concepts related to the theme of the thesis, such as tourism, visitors, tourists, excursionist and more. The thesis also includes the categorization of tourism from various perspectives, examples of organizations involved in tourism and especially familiarization with specific tourism destinations in the region. The practical part consists of an analysis of data collected and processed by the author. Furthermore, this section presents the results of a survey carried out by the author, who focused on attendance of the South Moravia region, the attractiveness of the region, most visited sites and financial possibilities of visitors of the region.
Keywords:
atraktivnost; cestovní ruch; návštěvnost; turistický region