Original title:
Vyhodnocení propagace vybraného produktu v rámci obchodní strategie podniku
Translated title:
Evaluation of Selected Product Promotion within the Business Strategy
Authors:
Hakenová, Markéta ; Regnerová, Olga (advisor) ; Zdeněk, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá obchodní strategií vybraného kamenolomu v rámci propagace jednoho vybraného kamenného výrobku. Závěrečná práce je složena z části teoretické a posléze z druhé části, a to praktické. Teoretická část představuje literární rešerši, zabývající se vysvětlení definice a rozdělení kamenolomu, granitu a jeho těžby, podniku jako pojmu, následně vysvětlení si strategií v rámci obchodu, strategického myšlení a řízení v podniku. V poslední části literární rešerše se práce zabývá produktem
a jeho distribucí společně s propagací. Druhá, praktická část diplomové práce se zaměřuje na vybraný kamenolom v České republice, který se v práci představí s jedním ze svých produktů. Na základě dotazníkového šetření bude navržena propagace, která by měla zajistit lepší prodejnost výrobku a tím i ziskovost podniku.
The diploma thesis deals with the business strategy of a chosen quarry within the scope of promotion of one concrete chosen stone product. The thesis consists of two parts - a theoretical and a practical one. The theoretical part introduces the linear information research focusing on the explanation of a definition and dividing of the quarry, granite and its mining, the concept of the company and afterwards the explanation of business strategies, strategical thinking and the company management. In the final part of the linear research the thesis deals with the product itself, its distribution and promotion.
The second, practical part focuses on the chosen quarry in the Czech Republic, which is presenting one of its products. On the grounds of a questionnaire research a concrete type of promotion which should lead to better selling of the product and therefore better profitability of the company will be suggested.
Keywords:
podnik; propagace; reklama; strategie; výrobek