Original title:
Sociální sítě a nová média
Translated title:
Social networks and new media
Authors:
Störzer, Martin ; Lohr, Václav (advisor) ; Hřebejková, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce pojednává o nových médiích se zaměřením na sociální sítě.
V teoretické části jsou popsány vybrané nejrozšířenější druhy sociálních sítí, včetně jejich
historického vývoje až po současnost. Pozornost je kladena především na stávající reklamní
formáty a marketingovou strategii v tomto segmentu.
Praktická část práce se soustředí na účinnost a dosah reklamy konkrétního podniku na
zvolené sociální síti. Zahrnuje také návrhy reklamních kampaní a doporučení pro další
vybrané sítě.This bachelor thesis shares light on new media in the world we live in today, while
focusing specifically on social networks. The theoretical part of the thesis is meant to describe
selected networks from the most common types of social networks. This portion also includes
their history of creation and development up to present days. Attention is primarily given to
existing advertising formats and marketing strategies. The practical part of this thesis is
concentrated on the effectiveness and advertisement of a particular organization who
advertises through social networking sites. It also includes an advertising campaign proposals
and recommendations for the other selected network sites.
Keywords:
facebook; instagram; internet; marketing; reklama; sociální síť; twitter; youtube; účinnost