Název:
Zhodnocení podnikatelského záměru při výrobě piva
Překlad názvu:
Evaluation of the Business Plan in Beer Production
Autoři:
Uhl, Daniel ; Kovářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Jaroslav, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Předložená diplomová práce je zaměřena na zhodnocení inovačního záměru vybraného podniku na trhu s pivem v České republice po prvních dvou letech od uvedení do provozu. Inovace spočívala v modernizaci stáčecí linky plechovek. V první části práce byla zhodnocena situace na tuzemském trhu s pivem v období před modernizací stáčecí linky. Zabývá se spotřebitelskými preferencemi obalových materiálů při nákupu piva v obchodech v letech 2010 až 2013 se zaměřením na plechovky a analýzou rizik souvisejících s modernizací, která by mohla ohrozit podnikatelský záměr. V druhé části byly posouzeny metody a výsledky finanční analýzy, kalkulované na základě předpokládaného vývoje prodejů piva a míchaných nápojů z piva v plechovkách, které společnost použila při investičním rozhodování. V závěrečné části byla vyhodnocena situace na tuzemském trhu s pivem v období po modernizaci stáčecí linky. Byl vyhodnocen vývoj prodejů piva ve spotřebitelských obalech v letech 2010 až 2015 a aktualizovaná finanční analýza na základě dosažených provozních výsledků.This diploma thesis is focused on evaluation of innovative plan after two years from start up in selected company in beer market in the Czech Republic. The innovation consisted in upgrade of can line. Evaluation of the situation in domestic market with beer in period before upgrade of the filling line was done in the first part of the thesis. The part deals with consumer preferences buying beer in different packaging types in off - trade in years 2010 - 2013 with focus on can segment. And with risk analysis associated with the modernization, which could jeopardize the business plan. In the second part were evaluated methods and results of financial analysis used by company when made the investment decision. The financial analysis was calculated based on estimated sales of beer and beermixes sold in cans. In the final part was evaluated situation in domestic market with beer in period after the modernization of filling line. Beer sales in consumer's packaging in the years 2010 - 2015 was evaluated and financial analysis was actualised based on achieved operating results.
Klíčová slova:
finanční analýza; inovace; obal; obchod; pivo; plechovka; trh