Original title:
Marketingová komunikace vybrané organizace
Translated title:
Promotion of selected organisation
Authors:
Neradová, Renáta ; Švec, Václav (advisor) ; Pavla, Pavla (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je zhodnocení marketingové komunikace ve vybrané společnosti. První část je zaměřena na rozbor teoretických poznatků v olbasti komunikace, marketingu a především různých marketingových, komunikačních nástrojů. V praktické části je představena zkoumaná společnost, KOH-I-NOOR Mladá Vožice a.s., pro kterou jsou popsané marketingové nástroje analyzovány. Podrobně popsány jsou aktuálně využívané nástroje a pozornost je zaměřena především na dva, pro společnost nejzásadnější. Pro dílčí cíle, zhodnocení aktivně využívaného nástroje, kterým jsou veletrhy a výstavy je použita metoda deksripce. Pro pasivně využívaný nástroj, webové stránky, je použito nástrojů Google analytics a dotazníkového šetření. Na základě těchto výsledků jsou navržena řešení pro vylepšení.The main goal of this thesis is to evaluate marketing promotion in selected organization. Its first part is focused on the analysis of theoretical knowledge in the field of communication, marketing, mainly various marketing communications tools. In the second, practical part is initially introduced under investigation by KOH-I-NOOR Mladá Vožice join stock company, for which are used marketing tools analyzed. Here are described all currently used tools. This thesis is focused on two most important tools for the company. To achieve a partial goal is used evaluation of actively used tools,trades and exhibitions, the method used to describe the passive utilization tool, the website is used the Google Analytics tool. Based on these results are proposed solution for improvement.
Keywords:
komunikace; marketing; marketingova komunikace