Original title:
Online marketingová strategie
Translated title:
Online Marketing Strategy
Authors:
Laušmanová, Dagmar ; Pilař, Ladislav (advisor) ; Zuzana, Zuzana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] V diplomové práci jsou popsány základní a nejdůležitější pojmy úzce spojené
s marketingovou strategií na internetu. Praktická část obsahuje zpracovanou situační analýzu SWOT, analýzy trhu, konkurence a zákazníka. Na základě zhodnocení prostředí, možností firmy je vytvořena on-line marketingová strategie, která má za cíl zvýšit povědomí o značce dané společnosti, otestovat jednotlivé formy propagace a v případě úspěchu i získat nové zakázky. Dílčím cílem je odstranění slabých stránek společnosti zjištěné pomocí SWOT analýzy. Zároveň může téma diplomové práce najít praktické použití pro čtenáře, kteří hledají aktuální poznatky pro marketing svých společností
v daném či podobném podnikatelském oboru.
Basic and the most important terms closely connected with marketing strategy on the Internet are descibed in this diploma thesis. The practical part contains processed SWOT, market, competition and customer analysis. Online marketing strategy which should increase awareness of the brand of a particular company, test each form of promotion and in case of success to gain new orders is created on the basis of the evaluation of the environment and prospects of the company. A practical goal is removing weaknesses of the company found by means of SWOT analysis. At the same time the theme of this thesis can meet a practical usage fot the readers who search up-to-date knowledge for marketing of their companies in the same or similar business branch.
Keywords:
analýza trhu; copywriting; direct marketing; klíčová slova; marketingová strategie; PPC; remarketing; SEO; sociální sítě; SWOT; webové stránky; zákazníka a konkurence