Original title:
Uplatnění vybraného produktu ve školních jídelnách
Translated title:
Usage of the product in school canteens
Authors:
Vodička, Jan ; Šánová, Petra (advisor) ; Hrubcová, Barbora (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na zájem spotřebitelů v dané lokalitě o nový produkt, kterým je čerstvě pokrájené jablko, v hygienickém sáčku s trvanlivostí 12 dnů. Metodika vlastní práce spočívá ve vytvoření a vyhodnocení dvou dotazníkových šetření, kterých se zúčastnilo 69 zástupců škol a 116 rodičů dětí ve věku od 3 do 15ti let. Výsledky šetření, které se týkalo především škol ukázalo, že školy nemají možnost nabídnout dětem čerstvé, umyté, hygienicky připravené ovoce určené přímo ke konzumaci na výletech, sportovních akcích atd., z tohoto důvodu by byly ochotny tento nový produkt dětem zakoupit. Dotazníkové šetření, které se týkalo rodičů dětí, ukázalo, že rodiče neshledávají množství a výběr ovoce a zdravých potravin ve škole jako dostačující, proto by chtěli, aby se tento výrobek nejvíce prodával ve školních bufetech a svačinových automatech.The thesis is focused on the consumer interest in a new product on the market, for this purpose, freshly chopped apples in a hygienic bag with a shelf life of 12 days. The aim of this thesis is to determine whether school representatives will show interest in this product or not. The methodology of the work itself involves the creation and evaluation of two questionnaire surveys, which were attended by 69 school representatives and 116 parents of children aged 3 to 15 years. The results of the survey have shown that these schools cannot offer children fresh, washed, hygienically prepared fruit, designated for direct consumption on field-trips, sporting events, etc., hence they would be willing to buy this new product for children in schools. The questionnaire survey, which concerned children's parents, showed that parents do not find the offer of fruit and healthy food in schools sufficient and they would like this product to be sold mostly in school cafeterias and snack machines.
Keywords:
dotazník; děti; jablka; ovoce do škol; prvovýrobce; rodiče; spotřeba; spotřebitel; trh; výživa; zdraví; školní jídelna