Název:
Optimalizace parametrů úlohy s rázovým zatížením v programu LS-DYNA
Autoři:
ŠTANGL, Jiří Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá řešením úloh spojitého numerického modelování v oblasti automobilového průmyslu. Text je rozdělen do dvou hlavních částí. V první části je představen nádržový čerpadlový modul, který je hlavním tématem numerických analýz. Dále je uveden teoretický základ mechaniky kontinua a numerického modelování pomocí metody konečných prvků. Ve druhé části jsou rozebrána dvě témata numerické optimalizace nádržového modulu - tlumení materiálu a kontakt. Obě téma obsahují, kromě praktické analýzy řešení, také podkapitoly vysvětlující důvod optimalizace parametrů modelu v praxi a uvádějící teorii k dané problematice.Master's thesis focuses on numerical modeling of automotive tasks. The text is divided into two main parts. A fuel supply module is the main topic of all numeric analyses of this thesis and it is introduced in the first part. Basics of theoretical continuum mechanics and finite elements method are also explained in the first part. The second part is split into two main topics of the fuel supply module - material damping and contact numerical modeling. Practical reasons for parameter optimization are explained along with particular optimization results and underlying theoretical background.
Klíčová slova:
kontakt; metoda konečných prvků; MKP; modelování; plasticita; pružnost; simulace; tlumení; contact; damping; elasticity; FEM; finite element method; plasticity; simulations Citace: ŠTANGL, Jiří. Optimalizace parametrů úlohy s rázovým zatížením v programu LS-DYNA. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Přírodovědecká fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/44333