Název:
Vliv fúze na hodnotu Lázní Aurora, s.r.o.
Překlad názvu:
Effect of merger to value of Lázně Aurora, Ltd
Autoři:
Vacková, Markéta ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Hajdíková, Taťána (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je určit hodnotu Lázní Aurora po fúzi s Bertinými lázněmi Třeboň metodou DCF a stanovit hodnotu synergického efektu fúze. Práce je tradičně rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje teoreticko-metodologická východiska pro zpracování praktické části. Pojednává o oceňování podniku, strategické a finanční analýze, metodách oceňování a fúzi. V praktické části jsou nejprve představeny jednotlivé společnosti a projekt fúze. Strategická analýza zkoumá vliv mikro a makrookolí na lázeňské podniky. Finanční analýza je provedena pomocí absolutních a poměrových ukazatelů. Pro potřeby oceňování byly vytvořeny finanční plány obou lázní i nástupnické společnosti. Finálním krokem je samotné ocenění podniků metodou DCF a stanovení synergického efektu fúze. V závěru jsou shrnuty hlavní výstupy práce.The objective of this thesis is to determine value of the Spa Aurora after the merger with Berta´s spa by DCF method and synergistic effect of the merger. The thesis is devided into the theoretical and the practical part. The theory focuses on theoretical and methodological resources for the practical part. It deals with the company appraisement, strategic and financial analysis, appraisement methods and merger. Single companies and project of the merger are introduced by the pratical part. Strategic analysis focuses on micro and macroenviroment impacts on the spa companies. Financial analysis is done using the absolute and relative indicators. Financial plans of the both spa´s and acquiring company were created for the appraisement needs. The final step is comapines appraisal by DCF method and determination of the synergistic effect of the merger. In conclusion, the major outcomes are summarized.
Klíčová slova:
finanční analýza; hodnota podniku; metoda DCF; strategická analýza; synergický efekt; company calue; DCF method; financial analysis; strategic analysis; synergistic effect
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/53431