Original title:
Ocenenie ochranných známok pivovaru Krušovice
Translated title:
Valuation of Krušovice trademarks
Authors:
Kirsch, Tomáš ; Svačina, Pavel (advisor) ; Pekař, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca sa zaoberá ocenením súboru ochranných známok vzťahujúcich sa k pivu Krušovice, ktoré sú súčasťou súboru ochranných známok spoločnosti Heineken Česká republika, a. s. V prvom rade je potrebné identifikovať a vyčleniť súbor ochranných známok Krušovice. Dôležitým krokom je voľba metód ocenenia na základe významu značky Krušovice pre spoločnosť. K intervalovému oceneniu OZ využijem dve výnosové metódy. Odhadujem tiež hodnotu celkových nehmotných aktív spoločnosti Heineken a na záver diskutujem, aký podiel dosahujú ochranné známky Krušovice na celkových nehmotných aktívach spoločnosti Heineken Česká republika, a. s.Diplomová práce se zabývá oceněním souboru ochranných známek vztahujících se k pivu Krušovice, které jsou součástí souboru ochranných známek společnosti Heineken Česká republika, a. s. Nejdříve je potřebné identifikovat a vyčlenit soubor ochranných známek Krušovice. Důležitým krokem je volba metod ocenění na základe významu značky Krušovice pro společnost. K intervalovému ocenění OZ využiji dvě výnosové metody. Odhaduji taky hodnotu celkových nehmotných aktiv společnosti Heineken a na závěr diskutuji, jaký podíl dosahují ochranné známky Krušovice na celkových nehmotných aktivech společnosti Heineken Česká republika, a. s.The aim of the diploma thesis is to evaluate a portfolio of Krušovice trademarks which is part of a wider trademark portfolio of the Czech beer producer Heineken Česká republika, Ltd. At first, a portfolio of Krušovice trademarks needs to be identified and selected. Secondly, it is essential to carefully choose method for valuation based on the importance and significance of trademark portfolio for the company. Two income methods will be used for valuation of Krušovice trademarks. Consequently, value of all intangible assets of Heineken is determined and the share of Krušovice trademarks on the total intangible assets of Heineken is discussed.
Keywords:
intangible assets; Krušovice; trademarks; valuation; Krušovice; nehmotné aktiva; ocenění; ochranná známka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/53418