Original title:
Positioning vybraného výrobku
Translated title:
Positioning of selected product
Authors:
Čubíková, Aneta ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své diplomové práci "Positioning vybraného výrobku" jsem se zaměřila na analýzu pozice výrobku CEWE fotokniha od společnosti Fotolab na českém trhu v rámci jeho konkurence. V teoretické části je vysvětlen pojem marketingu, marketingový mix 7P, SWOT analýza, positioning, značka a kvantitativní a kvalitativní výzkum. Praktická část diplomové práce představuje společnost Fotolab a její tři hlavní konkurenty na trhu. V této části jsou všechny společnosti srovnány na základě rozšířeného marketingového mixu. Společnost Fotolab je hodnocena v rámci SWOT analýzy. Praktická část je však založena na dotazníkovém šetření a individuálních rozhovorech, ze kterých v závěru práce vzejde doporučení pro danou společnost.In my diploma thesis "Positioning of selected product" I focused on analysis of the positioning of the product CEWE photobook from Fotolab on the Czech market in the context of its competition. The theoretical part explains the concept of marketing, marketing mix 7P, SWOT analysis, positioning, brand and quantitative and qualitative research. The practical part presents the company Fotolab and its three main competitors in the market. In this part, all companies are compared on an extended marketing mix 7P. The Fotolab company is evaluated in the context of a SWOT analysis. The practical part is based on questionnaires and individual interviews, from which the recommendations will come for the company in the conclusion.
Keywords:
Brand; CEWE Photobook; Fotolab,; Marketing; Marketing mix; Positioning; Qualitative research; Quantitative research; SWOT analysis; CEWE Fotokniha; Fotolab; Kvalitativní výzkum; Kvantitativní výzkum; Marketing; Marketingový mix; Positioning; SWOT analýza; Značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/53046