Original title:
Strategie vstupu na zahraniční trh
Translated title:
Foreign market entry strategy
Authors:
Kalista, Pavel ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Tročil, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na problematiku výběru vhodného trhu pro zahraniční expanzi podnikatelského projektu. Její hlavní částí je stanovení správné strategie vstupu na zahraniční trhy, která se skládá z internacionalizační strategie, strategie volby vstupu na zahraniční trh a strategie mezinárodního podnikového řízení. Na základě této strategie pak byla určena kritéria pro hodnocení potenciálu vybraných trhů, která byla následně použita při jejich analýze.This thesis is focusing on problem of choosing the right foreign market for international expansion of a small company. It's main part is about setting the right foreign market entry strategy, that comprises of internationalization strategy, market entry mode strategy and international management strategy. On the basis of this strategy were set the criteria for evaluating target market's potential, and they were also immediately used in analysis of two pre-chosen markets.
Keywords:
Foreign Market; Internationalization; Strategy; Internacionalizace; Strategie; Zahraniční trhy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/53059