Original title:
Marketingová stratégia vybranej firmy
Translated title:
Marketing strategy for chosen company
Authors:
Laca, Tomáš ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca mala za cieľ vytvoriť novú marketingovú stratégiu pre konkrétnu firmu. Vybraná firma pôsobí v Prahe od roku 2003 a venuje sa praženiu a predaju výberovej kávy. Záverečná práca bola vytvorená za predpokladu splnenia parametrov akademickej práce a reálneho prínosu pre vybranú firmu. Práca sa skladá z teoretickej časti, ktorá obsahuje firemnú stratégiu, situačnú analýzu a marketingový mix a z praktickej časti, ktorá je odvodená z teórie, reálnych dát, interných firemných workshopov a vlastného prieskumu. Marketingová stratégia sa zakladá na identite a hodnotách firmy. Naplnením cieľa práce je formulácia základov firemnej stratégie, situačná analýza a tvorba marketingového mixu.Diplomová práce měla za cíl vytvořit novou marketingovou strategii pro konkrétní firmu. Vybraná firma působí v Praze již od roku 2003 a věnuje se pražení a prodeji výběrové kávy. Závěrečná práce byla vytvořená za předpokladu splnění parametrů akademické práce a reálného přínosu pro vybranou firmu. Práce se skládá z teoretické části, která obsahuje firemní strategii, situační analýzu a marketingový mix a z praktické části, která je odvozená z teorie, reálných dat, interních firemních workshopů a vlastního průzkumu. Marketingová strategie se zakládá na identitě a hodnotách firmy. Splněním cíle práce je formulace základů firemní strategie, situační analýza a tvorba marketingového mixu.The goal of this diploma thesis was to create a new marketing strategy for the chosen company. The company is seated in Prague and has been in the coffee industry business since 2003. The thesis was written to fulfill academic standards and to be a practical guide for the company itself. The first part of the thesis is the theoretical part containing theoretical principals of company strategy, situational analysis and marketing mix. In the second part we applied theory, real data, internal company workshops and our own survey to create a marketing strategy. The goal of the diploma thesis was fulfilled by creating a marketing strategy based on the company´s identity and values, carrying out a situational and market analysis and creation of a marketing mix.
Keywords:
marketing strategy; marketingový mix; roasted coffee; marketingová strategie; marketingový mix; pražená káva
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/53034