Original title:
Analýza marketingových nástrojů knižního nakladatelství
Translated title:
Analysis of Book Publisher's Marketing Tools
Authors:
Gruberová, Laura ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Hanzlík, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce s názvem Analýza marketingových nástrojů knižního nakladatelství se zaměřuje na oblast českého knižního trhu a na marketingové nástroje, které jsou v současné době používány knižními nakladateli. Cílem práce je na základě kvalitativního výzkumu zhodnotit marketingové nástroje konkrétního českého knižního nakladatelství a navrhnout možná zlepšení jejich použití. Teoretická část práce obsahuje vymezení základních pojmů z oblasti knižních nakladatelství a knižního marketingu, které slouží jako východisko pro praktickou část práce. Praktická část práce se zabývá analýzou marketingových nástrojů knižního nakladatelství Argo, uvádí pozitiva a negativa těchto nástrojů a v závěru přináší návrhy na jejich zlepšení. Tato část práce vychází z marketingové situační analýzy nakladatelství, analýzy dostupných dat o činnosti nakladatelství a z hloubkového rozhovoru s jedním z jeho kmenových autorů. Práce je přínosná především pro knižní nakladatele a prodejce, kteří z této práce mohou získat informace o možných marketingových nástrojích. Pro čtenáře knih je tato práce zajímavá především z pohledu získání informací o tom, jak jim může marketing napomoci při výběru knih.This Master's thesis entitled Analysis of Book Publisher's Marketing Tools focuses on the Czech book market and marketing tools that are currently used by book publishers. The aim of the work is to evaluate marketing tools of the specific Czech book publisher based on qualitative research and suggest possible improvements in their use. The theoretical part contains definitions of basic concepts in the field of book publishing and book marketing, which serves as the basis for the practical part. The practical part deals with the analysis of marketing tools of book publisher Argo, presents pros and cons of these instruments and in the end, brings suggestions for their improvement. This part of the thesis is based on marketing situation analysis, on analysis of available data on publisher's activities and on an interview with one of its writers. This thesis is primarily valuable for book publishers and sellers, who can obtain information about possible marketing tools. For book readers, this thesis is particularly interesting in terms of obtaining information about how marketing tools can help them in the selection of books.
Keywords:
Argo; book marketing; book publisher; Czech book market; marketing tools; Argo; knižní marketing; knižní nakladatelství; marketingové nástroje; český knižní trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/53183