Original title:
Marketingový plán společnosti MAGICAM HD SOLUTIONS, s.r.o.
Translated title:
Marketing Plan of MAGICAM HD SOLUTIONS, Ltd
Authors:
Pařízek, Aleš ; Hesková, Marie (advisor) ; Harantová, Monika (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je vytvořit marketingový plán na období kalendářního roku 2017, který bude v souladu se stávající dlouhodobou marketingovou strategií. Bakalářská práce je vytvářena pro použití v obchodní společnosti MAGICAM HD SOLUTIONS, s.r.o. Jádro bakalářské práce se dělí na část teoretickou a část praktic-kou. V první části jsou položeny teoretické základy základních pojmů používaných v marketingovém plánování, je popsán vztah marketingové strategie, plánu a taktiky a role marketingového plánu ve fungování obchodní společnosti. Druhá část obsahuje charakteristiku výše uvedené společnosti, analýzu externí a interních faktorů půso-bících na firmu, SWOT analýzu, stanovení cílů a navržení postupů, pomocí kterých společnost stanovených cílů dosáhne. Součástí praktické části je navržení konkrétních kroků v akčních programech a jejich časový harmonogram. Závěr práce hodnotí jednotlivé části a přínos pro společnost.The main goal of the bachelor study is to create functional marketing plan for year 2017 that is consistent with the existing long-term marketing strategy. This thesis is created for use in business company MAGICAM HD SOLUTIONS Ltd. The core of the thesis is devided into theoretical and practical part. The first part laid the foundations basis of the terms used in the marketing planning, it is described the relationship marketing strategy, plan and tactics and role in the functioning of the marketing plan of the company. The second part contains the characteristics of the company, the analysis of external and internal factors affecting the company, SWOT analysis, setting goals and designing procedures by which the company will achieved set go-als. The practical part also contains specific steps in the action programs and timetable. Finally the thesis evaluates individual parts and contribution to the company.
Keywords:
marketing; marketing plan; plan; marketing; marketingový plán; plán
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/53344