Original title:
Návrh marketingové strategie low cost letecké společnosti
Translated title:
Proposed marketing strategy of a low-cost airline
Authors:
Khomutova, Sofia ; Král, Petr (advisor) ; Tročil, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své diplomové práci jsem se věnovala návrhu marketingové strategie pro nízkonákladovou aerolinku SparrowJet. V první části práce je představeno nezbytné teoretické minimum pro vypracování marketingového plánu. Navazuje pak druhá kapitola o trhu letecké dopravy s důrazem na nízkonákladovou leteckou dopravu. V závěru teoretické části se věnuje marketingovému mixu v dopravě. V praktické části je nejprve představena situační analýza, kde kromě PEST analýzy a Porterové analýzy 5 sil je provedena analýza konkurence a analýza zákazníků. Na závěr je předložen návrh marketingové strategie, který obsahuje základní strategie S-T-P a marketingový mix.My Master thesis focuses on the design of the marketing strategy of a low-cost airline SparrowJet. The first chapter of the theoretical parts contains the required basics of theoretical information necessary to develop a marketing plan. In the second chapter is an analysis of the air transportation market with an emphasis on the low-cost segment. The final chapter of the theoretical part is dedicated to the marketing mix in the transportation. The practical part of my thesis begins with the situation analysis, which includes: the PEST analysis, Porters five forces analysis, a competition analysis and a customer analysis. My work is concluded with a complete proposal of a marketing strategy for the airline, including both basic strategy of S-T-P and a marketing mix.
Keywords:
Airline; Low-cost airline; Marketing mix; Marketing strategy; PEST analysis; Porters five forces analysis; Situation analysis; Aerolinka; Marketingová strategie; Marketingový mix; Nízkonákladová aerolinka; PEST analýza; Porterova analýza pěti sil; Situační analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52904