Original title:
Česká televize a Generace Y
Translated title:
Czech television and it's content for Generation Y
Authors:
Jůzová, Klára ; KRUML, Milan (advisor) ; Zlatušková, Kamila (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá změnami na televizním trhu v posledních letech. Jejím cílem je definovat specifickou diváckou skupinu, její chování a preference: současnou generaci mladých ve věkovém rozmezí 15 - 35 let, kteří sociologicky spadají do takzvané Generace Y.
V kontextu změn na televizním trhu práce zkoumá přístup, porozumění a způsob oslovování této skupiny ze strany veřejnoprávní České televize (ČT).This thesis focuses on the changes the television industry has undergone in recent years. The aim of the thesis is to define a specific audience group and its preferences: the current generation of young people aged between 15 and 35 who belong to the sociological group called "Generation Y". The thesis contributes to knowledge by examining how the public Czech Television (CT) understands and addresses the needs of this specific audience group.
Keywords:
analýza; filmová teorie; mládež; sociální skupiny; televize; televizní diváci; televizní pořady; televizní tvorba; Česká televize
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/9557