Original title:
Firemní identita kulturních institucí
Translated title:
Corporate identity of cultural institutions
Authors:
Rálek, Jakub ; SULŽENKO, Jiří (advisor) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato práce zkoumá problematiku vztahu a aplikace firemní identity v kulturním prostředí. Rozebírá klíčové pojmy grafický design, firemní image, firemní kultura, firemní komunikace, firemní produkt, cílová skupina, symbol, brand, vize, mise a další. Je rozdělena do tří částí – první část obsahujícící definice, druhá část obsahující rozbor případových studií – dvou divadel (Divadla Na zábradlí a Divadla Josefa Kajetána Tyla) – a třetí část, která spojuje dvě předchozí v nastínění procesu budování vlastní identity. Poslední část se zaměřuje zejména na práci s vizuálním stylem. Práce zdůrazňuje nezbytnost a smysl profesionálního marketingového přístupu k dosažení rostoucí hodnoty značky a obecného stabilního růstu jakékoliv kulturní společnosti.This thesis researches relationship between corporate identity and cultural environment. It explains and analyses key subjects such as graphic design, corporate image, corporate culture, corporate communication, corporate product, target group, symbol, brand, vision, mission etc. It is divided into three parts – first part contains definitions, second part contains analysis of two key studies – Na zábradlí Theatre and Josef Kajetán Tyl Theatre and then there’s third part, which merges the previous (theoretical and practical) into one, which should outline process of creating own brand identity. The last part is focused mostly on handling with corporate design. The thesis emphasizes necessity and reason of professional marketing approach to achieve rising brand equity and stable growth of any cultural corporation.
Keywords:
brand; cílová skupina; identita organizace; kultura organizace; marketing; marketing kultury; obchodní značky; proces budování identity; produktový management; vizuální styl
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/9534