Název:
Taneční výchova hyperaktivních dětí předškolního věku
Překlad názvu:
Dance education of preschool hyperactive children
Autoři:
Lacková, Ivana ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; FRIČOVÁ, Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tématem práce je Taneční výchova hyperaktivních dětí předškolního věku. Cílem výzkumu bylo popsat zvláštnosti výuky hyperaktivních dětí s ohledem na taneční výuku.
V první části je popsán syndrom ADHD. Jsou zde popsány zvláštní potřeby dětí s tímto syndromem s ohledem na výchovu.
Druhá část je zaměřena na praktickou taneční hodinu dětí s ADHD. Je zde popsána ukázková taneční hodina, která je založena na teoretických poznatcích a zkušenostech odborníků.
Výsledek výzkumu přinesl zjištění, že nabídka speciálních hodin je velmi omezená a je to velká škoda. V diplomové práci bylo zjištěno, že výuka se speciálním programem může pomoci dětem s ADHD a může být dobrým doplňkem ke standardní lékařské terapii.The topic of this diploma thesis is Dance education of preschool hyperactive children. Goal of research is to describe teaching of hyperactive children especially dance lessons.
There is described Attention Deficit Hyperactivity Disorder in the first part of thesis. There is written about special needs of children with ADHD focused on education.
Second part is focused on practical dance lesson of ADHD children. There is described example dance lesson based on theory and practical experience of experts.
The result of research is that supply of special lessons is very limited and it is big pity. In the diploma thesis was recognized that the education with special program should help to children with ADHD and it can be good supplement to standard medical therapy.
Klíčová slova:
děti; tanec; taneční pedagogika
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/9522