Original title:
Daňová asignace a divadlo
Translated title:
The Tax Assignation and Theater
Authors:
Gerneš, David ; POKORNÝ, Jiří (advisor) ; VÁVROVÁ, Hana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce si klade za cíl na základě analýzy systému podpory divadel v České republice, analýzy daňové soustavy České republiky a analýzy daňových asignací na Slovensku, vyzkoumat, zda by pro českou divadelní síť bylo toto opatření prospěšné a zda by stálo za to, zabývat se jeho zavedením do praxe. Práce se též zabývá dopadem zavedení asignace daně z příjmů na české veřejné rozpočty a průzkumem veřejného mínění. V rámci průzkumu bylo osloveno 120 respondentů, kteří byli dotazováni na jejich vztah ke kultuře a zda by byli pro zavedení možnosti asignace a na jakou oblast neziskového sektoru by přispěli. Na základě těchto kroků je pak navržen systém asignace vhodný pro Českou republiku.Bachelor thesis aims based on an analysis support system theaters in the Czech Republic, the analysis of the tax system in the Czech Republic and analysis of tax assignations in the Slovak Republic, to investigate whether for the Czech theater network, this measure was beneficial and whether it would be worth it to deal with its introduction into practice. The thesis also examines the impact of the introduction of the assignation of income tax on Czech public budgets and polls. Within the survey sent to 120 respondents who were asked about their relationship to culture and whether they would be introducing a possibility for assignations and what area non-profit sector would contribute. On the basis of these steps is then designed a system of assignations suitable for Czech Republic.
Keywords:
daně; daňová asignace; daňová evidence; daňová politika; financování divadla; financování institucí a organizací; veřejný sektor
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/9518