Název:
Využití sociální sítě Facebook jako didaktického prostředku ve výuce
Překlad názvu:
Use of social network Facebook as an educational resource in the teaching
Autoři:
Kaiserová, Martina ; Tomšíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce je představení sociální sítě Facebook ve výchovně-vzdělávacím procesu s uvedením konkrétních postupů ve výuce předmětu Informační a komunikační technologie. V teoretické části jsou definovány pojmy jako didaktika odborných předmětů, výchovně-vzdělávací cíle, formy a metody výuky, dále pak historie a typy sociálních sítí s důrazem na sociální síť Facebook. Praktická část práce je rozdělena na dílčí části, v úvodu jsou vytvořeny konkrétní postupy pro využití sociální sítě Facebook v předmětu Informační a komunikační technologie. V další části pak bylo provedeno dotazníkového šetření u žáků střední odborné školy, které zjišťovalo jejich spokojenost s používáním Facebooku ve výuce a individuální rozhovor zjišťující názory pedagogů, jaký oni zaujímají postoj k využívání Facebooku při výuce. Na základě získaných poznatků jsou doporučeny dílčí změny, které by měly vést k tomu, aby používání Facebooku pomohlo k lepšímu dosažení výchovně-vzdělávacích cílů.The objective of the bachelor thesis is to introduce the social network Facebook in the educational and training process and to indicate specific procedures for teaching of the subject Information and Communication technologies. The theoretical part defines the terms such as didactics of technical subjects, educational and training objectives, teaching forms and methods, as well as history and types of social networks with particular emphasis on the social network Facebook. The practical part is divided into several subsections. The introduction describes specific procedures for the use of the social network Facebook in the subject of Information and Communication technologies. The following part contains the survey on satisfaction with using Facebook in teaching conducted with the technical-vocational secondary school students and individual interviews with the teachers providing their position to the use of Facebook when teaching. Partial modifications have been recommended based on the lessons learned which should make the achieving of educational and training objectives easier when using Facebook.
Klíčová slova:
Didaktické prostředky; Didaktika; Facebook; Sociální sítě; Výchovně-vzdělávací cíle