Název:
Analýza 1. jednání baletu Giselle
Překlad názvu:
Analysis of the 1st Act of Ballet Giselle
Autoři:
Rafajová, Zuzana ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; POLLERTOVÁ, Adéla (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá analýzou prvního jednání baletu Giselle. Zaměřuje se na jeho dramaturgii, sled hereckých akcí a psychologii postav. Srovnává různé podoby prvního dějství z následujících zdrojů: původní libreto Théophilea Gautiera a Julese-Henriho Vernoye de Saint-Georges, poznámky ruského baletního mistra a repetitora Antoinea Tita, manuskript Henriho Justamanta, libreto Rostislava Zacharova, zjednodušený choreografický zápis Cyrila Beaumonta a zápis choreografie Leonida Lavrovského pořízený Natalií Konjusovou. Značná pozornost je věnována zejména Justamantovu rukopisu a záznamu Konjusové.This master thesis deals with analysis of the first act of ballet Giselle. It is focused on the dramaturgy, dramatic actions and psychology of the characters. It compares different images of the first act from these sources: original libretto by Théophile Gautier and Jules-Henri Vernoy de Saint-Georges, notes by russian ballet master Antoine Titus, manuscript of Henri Justamant, libretto by Rostislav Zakharov, simplified choreographic script written by Cyril Beaumont and Leonid Lavrovsky's choreography written down by Natalia Konius. Attention is particularly focused on Justamant's manuscript and Konius's written record.
Klíčová slova:
Adam, Adolphe, 1803-1856; balet; choreografie; Gautier, Théophile, 1811-1872; tanec; taneční věda
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/9473