Original title:
Působení externího vlivu informačních technologií na online komercializaci v CK
Translated title:
The effect of external impact of information technology on the online commercialization of travel agency
Authors:
ŠUBRTOVÁ, Veronika Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce bylo na základě analýzy tržních mezer komercionalizace v outgoingové CK prostřednictvím IT, určit možnosti eliminace jejich negativního externího vlivu a navrhnout substituční řešení. Parciálním cílem diplomové práce bylo zjistit vliv IT rezervačních systémů na činnost CK.The aim of this thesis was based on an analysis of market gaps in the commercialization of outgoing TA through IT, to determine the possibility of eliminating their negative external influence and to propose replacement solutions. Partial aim of the thesis was to investigate the influence of IT and reservation systems on the activity of TA.
Keywords:
commercialization.; externalities; information technology; mobile applications; reservation systems; tour-operator; Tourism; cesetovní kancelář; Cestovní ruchu; externality; informační technologie; komercionalizace.; mobilní aplikace; rezervační systémy Citation: ŠUBRTOVÁ, Veronika. Působení externího vlivu informačních technologií na online komercializaci v CK. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/44428