Original title:
Karl Davidov - zakladatel ruské violoncellové školy
Translated title:
Karl Davidov - Founder of Russian Cello School
Authors:
Boiprav, Hanna ; ERICSSON, Mikael (advisor) ; BERNÁŠEK, Václav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na zhodnocení osobnosti Karla Julieviče Davydova, není však jeho uceleným portrétem. Snaží se zachytit nejdůležitější body jeho kariéry jak na poli sólového a komorního hraní, tak na poli pedagogickém.
Tato práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. První kapitola se v pěti podkapitolách a třech menších podkapitolach soustředí na umělecký vývoj Karla Julieviče Davydova od jeho dětství přes studium violoncella, působení jako profesora v Rusku i v zahraničí a účinkování v komorních souborech. Druhá kapitola se věnuje pedagogickému odkazu a pedagogickým zásadam Karla Julieviče Davydova a zejména jeho ?Violoncellové Škole?.This bachelor´s thesis is focused on the assessment of personality of Karl Julievich Davydov, respected cellist and teacher, but it is not the comprehensive portrait. This work tries to catch the principal points of his career in solo and chamber music playing as well as in teaching.
This thesis is divided into two chapters. The first one of the five subchapters and three smaller subchapters is focused on the artistic development of Karl Julievich Davydov from his childhood through his cello studies, work as professor in Russia and abroad and performing in chamber ensembles. Second chapter is dedicated to pedagogical principles and values and especially to his "Cello School".
Keywords:
Davidov, Karl Jul'jevič, 1838-1889; hra na violoncello; hudba; hudební pedagogika; hudební školy; ruská hudba; violoncello
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/9433