Original title:
Marketingová komunikace zvolené společnosti
Translated title:
Marketing communication in the selected company
Authors:
Kotrč, David ; Štůsek, Jaromír (advisor) ; Dagmar, Dagmar (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací. Jejím hlavním cílem je návrh doporučení, které povede ke zlepšení marketingové komunikace společnosti CENTRA a. s. První část diplomové práce je zaměřena na teoretická východiska, ve kterých je popsán pojem marketing, marketingový mix, marketingová komunikace, komunikační mix, komunikace v prostředí internetu, B2B komunikace a CRM systémy. V druhé praktické části diplomové práce je na základě interních dokumentů zpracován rozbor marketingového mixu společnosti a provedena analýza marketingových nástrojů využívaných společností CENTRA a. s. Po vypracování rozboru a analýzy komunikačních nástrojů byla navržena doporučení pro zlepšení marketingové komunikace společnosti CENTRA a. s.This Master thesis covers the marketing communications. The main aim of the work is to draft recommendations that will improve marketing communications of CENTRA a. s. The first part of master thesis is focused on the theoretical basics which explains the concept of marketing, marketing mix, marketing communication, communication mix, communication on the Internet, B2B communications and CRM systems. In the second practical part is processed analysis of the marketing mix of the company and analysis of marketing tools used by CENTRA a. s. After processing analysis of the marketing mix and analysis of marketing tools was a proposed recommendation for improvements of marketing communications of CENTRA a. s.
Keywords:
internet; komunikace; komunikační mix; marketing; marketingová komunikace; marketingový mix; osobní prodej; podpora prodeje; public relations; přímý marketing; reklama