Original title:
Marketingové využití sociálních sítí
Translated title:
Marketing use of social networks
Authors:
Formánek, Martin ; Lohr, Václav (advisor) ; Zdeněk, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem diplomové práce je marketingové využití sociálních sítí. V rešeršní části je představen pojem sociální síť. Následuje stručná historie webových sociálních sítí a popis těch nejznámějších ve světě i v ČR. Dále objasňujeme pojem marketing a jeho využití, online marketing a využití propagace podniku prostřednictvím sociálních sítí. Praktická část je cílena na konkrétní podnik. Charakterizuje jeho postavení na trhu a hodnotí využívání sociálních sítí jako součást marketingu. V práci je rovněž formou dotazníku ukázán pohled samotných uživatelů na využívání sociálních sítí v marketingu a jsou uvedeny možnosti využití poznatků z dotazníku a ostatních analýz, ke zviditelnění podniku na sociálních sítích.The main theme of this bachelor thesis is the marketing use of social networks. In the research section the term social network is defined, followed by a brief history of website social networks and a description of czech and world most famous ones. Then the term of marketing and its use is clarified, online marketing and the use of social networks in company promotion. The practical section of this bachelor thesis is aimed at a particular company. It defines its Marketplace and evaluates the use of social networks as a part of marketing. Also the point of view of the social networks users towards the marketing use is showed by means of a questionnaire and the options of use of derived findings and other analysis, served for the publicizing companies at social networks, are stated.
Keywords:
Facebook; marketing; Sociální síť; uživatel; YouTube