Original title:
Zhodnocení marketingové komunikace
Translated title:
Evaluation of Marketing Communication
Authors:
Kubaštová, Michaela ; Balcarová, Tereza (advisor) ; Jana, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací výstavy Země Živitelka, která patří k nosným produktům společnosti Výstaviště České Budějovice a.s. Cílem je zhodnocení současné situace ve společnosti a efektivní sestavení prvků marketingového komunikačního mixu. První část práce je tvořena teoretickými východisky k dané problematice. Jsou zde definovány základní pojmy, jako je marketing a marketingová komunikace, její cíle a strategie. Následuje popis dílčích prvků komunikačního mixu se zaměřením na současné trendy a marketingovou komunikaci na internetu. Významná pro tuto práci jsou především teoretická specifika veletrhu jako produktu a jeho propagace. Uvedená východiska tvoří klíčový podklad pro praktickou část práce. Nejprve je představena společnost Výstaviště České Budějovice a.s. a charakter služeb, které poskytuje. Hlavní část tvoří analýza komunikačního mixu výstavy Země Živitelka, která obsahuje popis a zhodnocení stávajících prvků marketingové komunikace, které společnost využívá. Následně je proveden marketingový průzkum formou dotazníkového šetření. Cílem je zjistit, jaký postoj mají respondenti k marketingové komunikaci výstavy. Závěrečná část práce představuje konkrétní návrhy marketingové komunikace směrem k návštěvníkům i vystavovatelům za použití tradičních i moderních komunikačních aktivit.The final thesis is about marketing communication of the expo Země Živitelka, which is the flagship event of the company Výstaviště České Budějovice a.s. The aim is to evaluate the current situation in the company and the effective set-up of fundamental elements of a marketing communication mix. The first part of the final thesis concerns the theoretical approaches to the given topic. The main aspects are defined as marketing and marketing communication, their goals and strategies. The folowing part is about the description of each element of the communication mix focused on current trends and marketing communication on the Internet. The elements of this final thesis are predominantly the theoretical specifications of the expo as a product and its advertising as these are the key cores for the practical part of the final thesis. Firstly, I will introduce Výstaviště České Budějovice a.s. and its services provided. Then the main part is the analysis of the communication mix of the expo Země Živitelka, which includes the description and the evaluation of existing components of marketing communication used by the company. Consequently, the market research is carried out by questionnaires. The aim is to find out the attitudes of respondents to the marketing communication of the expo. The final part of the work introduces the concrete marketing communication solutions to exhibitors and visitors using traditional and modern communication methods.
Keywords:
komunikační mix; marketingová komunikace; on-line komunikace; osobní prodej; podpora prodeje; Public Relations; přímý marketing; reklama; veletrh jako produkt